به نقل از world01

knees

 knees

چگونه باید از زانوهای خود مراقبت کنیم؟ با یافتن پاسخ این سوال میتوانید تمام زندگی تان را بدون درد زانو سپری کنید و از قابلیت تحرک بدون مشکل کمال استفاده را ببرید.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ درست است که دویدن برای قلب شما عالی است اما می تواند به زانوهای شما فشار وارد کند. در اینجا به شما یاد می دهیم چطور باید بدوید و ورزش کنید تا آسیب نبینید

چه در جاده ها بدوید یا کنار خیابان و یا روی تردمیل، احتمال اینکه به زانودرد مبتلا شوید وجود دارد. گرچه این ورزش مفید غضروف های شما را پاره نمی کند اما ممکن است دچار درد شوید.

درد زانوی دوندگان (که از دردهای رایج بین دوندگان و ورزشکاران است) به شکل دردی در پشت کاسه زانو احساس می شود که ممکن است به دلیل وضعیت نامناسب کاسه زانو باشد. اگر به علت زانو درد از تمرینات ورزشی فاصله گرفته اید، با چند ترفند ساده می توانید دوباره آن را به حالت اول برگردانید و درمان کنید.

حواستان را جمع کنید

دکتر لوئیس مدیر کلوپ دوندگان در نیویورک می گوید: “غالبا چهار هفته طول می کشد تا آسیب زانو درمان شود. خبر خوب این است که با استفاده از ارتوتیک و حرکت های تقویت کننده می توانید عضلات پشت زانو را نرم کرده و خود را درمان کنید. این نوع آسیب زانو نیازی به جراحی ندارد.”

باندهای کشی محکم هم می توانند به درمان این نوع زانو درد کمک کنند. قبل از اینکه ورزش کنید باید این قسمت را با حرکات کششی خوب گرم کنید. تا وقتی که در حال درمان هستید از ورزش هایی که باید زانو را بالا بیاورید خودداری کنید چون ممکن است زانوی شما دچار چرخش و پیچ خوردگی شود و کاسه زانویتان جابجا شود.

با متخصص مشورت کنید

چه چیزی باعث زانو درد در دوندگان می شود؟

دو علت اولیه وجود دارد. علت اول چرخاندن بیش از حد زانوست که ممکن است سبب جابجایی کاسه زانو شود و علت دیگر ضعیف بودن بخش داخلی عضلات چهار سر ران است. هر دو این علت ها می تواند سبب شود کاسه زانو از جای اصلی خود حرکت کند و جابجا شود.

نشانه های متداول این مشکل زانو چیست؟

علاوه بر احساس درد زیر کاسه زانو، وقتی از پله ها بالا و پایین می روید (به ویژه وقتی از پله ها پایین می روید) هم احساس ناراحتی می کنید. وقتی از پله ها پایین می روید عضلات چهارسر منقبض می شوند و زانو دچار چرخش می شود. همچنین اگر مدت طولانی یک جا بنشینید ممکن است مایعات در مفاصل جمع شوند، زیرا پشت کاسه زانوی شما دچار فرسایش شده است. وقتی مایع پشت کاسه زانو جمع می شود این قسمت سفت شده و حس می کنید که نمی توانید پای خود را خم کنید.

زنان ورزشکار چگونه می توانند از بروز این مشکل جلوگیری کنند؟

قبل از هر چیز باید به پزشک متخصص ورزشی مراجعه کنید تا ببینید زانوی شما دچار چرخش شده یا نه. یک باند کشی انعطاف پذیر بخرید تا فشار روی پا و زانوی شما را کنترل کند.

استپ بزنید

با پاهای خود به طور کامل روی نیمکت بالا بروید

برای تقویت زانوی خود سه ست ۱۲ تایی استپ بزنید. اگر در حال حاضر دچار آسیب زانو هستید این حرکت را انجام ندهید.

عضلات هدف: گلوتئوس ماکسیموس

شیوه انجام حرکت: روبروی نیمکت یا پله بایستید و دمبل ها را در کنار خود نگه دارید. ابتدا با پای چپ روی نیمکت بروید و وسط آن بایستید.

با فشار روی پای چپ، پای راست خود را هم بالا بیاورید. چند ثانیه در بالا توقف کرده و دوباره به پایین برگردید و دوباره این حرکت را تکرار کنید. بعد پای خود را عوض کنید و چند مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.

The post نحوه مراقبت از زانوها appeared first on آلامتو.

Share This:

نحوه مراقبت از زانوها

مطالب مرتبط:


پیمایش نوشته


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *