به نقل از world01

sleep-apnea

sleep-apnea

فواید خواب نیمروزی بیشتر از آن است که برای آن وقت نداشته باشید.

فربد فدایی افزود: تغییراتی كه در زندگی افراد بروز پیدا می‌كند ممكن است مشكلات بی‌خوابی را در افراد ایجاد كند.

نگرانی از امتحان، مشكلات شغلی و زناشویی و گاهی مسافرت با هواپیما در مدارهای شرقی و غربی زمین موجب به هم خوردن خواب انسان می‌شود كه البته این موارد پس از مدتی برطرف می‌شوند.

مدیر گروه روانپزشكی دانشكده بهزیستی و توانبخشی گفت: گاهی ناراحتی‌های روحی یا بیماری‌هایی كه همراه با درد است موجب بی خوابی در افراد می‌شوند. پركاری تیروئید، مشكلات دستگاه گوارش،‌ افسردگی شدید، بیماری‌های اضطرابی از جمله بیماری‌هایی است كه با مشكلات خواب توأم است.

فدایی گفت: آپنه یا وقفه تنفسی در برخی از افراد مانع خوابیدن در شب می‌شود، بنابراین این افراد روزها خواب آلوده هستند. استفاده زیاد چای، قهوه یا كشیدن سیگار و مصرف غذاهای سنگین نیز پیش از خواب می‌تواند بی‌خوابی را به همراه آورد.

وی اضافه كرد: گاهی فرد به علت كابوس‌هایی كه می‌بیند نمی‌تواند به خوبی بخوابد كه معمولاً عوامل روانی موجب بروز این قضیه می‌شوند،حتی ممكن است كه فرد را نسبت به خوابیدن دچار وحشت كند.

مدیر گروه روانپزشكی دانشكده بهزیستی و توانبخشی گفت:‌ برای خوابیدن باید بهداشت خواب را رعایت كرد تا شخص عادت كند كه هر شب در ساعت معینی به رختخواب رود و صبح در ساعت معین ازخواب بیدار شود.

در هنگام خواب اتاق باید تاریك باشد و سر و صدا نباشد. نوشیدن یك لیوان شیر نیمه گرم و گرفتن دوش آب گرم نیز پیش از خواب می‌تواند سبب تسریع در خواب شود.

استفاده از داروهای خواب آور در صورت تجویز پزشك برای مدتی كوتاه مجاز است اما حتماً قبل از مصرف این داروها باید با پزشك مشورت كرد.

فدایی گفت: نوجوانان احتیاج به ۸ ساعت خواب در شبانه روز دارند و یك فرد میانسال ۷ ساعت خواب برای او كفایت می‌كند. با بالا رفتن سن نیاز به خواب كمتر می‌شود و معمولاً افراد سالمند با ۶ ساعت خواب شبانه احساس راحتی می‌كنند.

The post مزایای خواب نیمروزی appeared first on آلامتو.

Share This:

مزایای خواب نیمروزی

مطالب مرتبط:


پیمایش نوشته


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *