به نقل از world01

laugh therapy

laugh therapy

اگر در معرض استرس زیاد هستید در این مقاله با ما همراه شوید تا یاد بگیرید چگونه با خندیدن استرس را رفع کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ صورت فهرست ذهن است. بله! می‌دانم همه این را می‌دانند اما معنی واقعی این جمله چیست؟ آیا هیچ‌گونه شواهدی علمی در تایید آن وجود دارد؟ در واقع وجود دارد. دانشمندان باور دارند صورت ما آن‌چه را در ذهن‌مان است بازتاب می‌دهد و حتی این قدرت را دارد که وضعیت هیجانی ذهن را تغییر دهد. این یعنی اگر شما در یک وضعیت شاد اخم کنید ذهن‌تان فکر می‌کند شما ناراحت هستید.

این درباره‌ی خنده نیز صدق می‌کند. یعنی وقتی در یک وضعیت پراسترس می‌خندید ذهن‌تان اندورفین ترشح می‌کند و با این تصور که شما شاد هستید مانع از استرس می‌شود. تمرینات خنده‌درمانی با بهره‌گیری از این پدیده طراحی شده‌اند تا شما را از استرس رها کنند و سلامت‌تان را بهبود ببخشند. بیایید ببینیم خنده درمانی چگونه انجام می‌شود.

بر خلاف آن‌چه بسیاری از ما تصور می‌کنیم خنده درمانی این نیست که از اول تا آخر فقط بخندیم. بلکه طی ۳ فاز با تمرکز بر لذت و حس خوب انجام می‌شود. این تمرینات معمولا بیرون از خانه، مثلا در پارک انجام می‌شود.

فاز اول

این مرحله با دست زدن به صورت ریتمیک آغاز می‌شود تا نقاط طب سوزنی فعال شود و افراد را برای فازهای بعدی فعال کند.

فاز دوم

توصیه می‌شود در طول این فاز تمرینات تنفس عمیق را انجام دهید. نفس عمیق کمک می‌کند روحیه‌تان بهتر شود و ریه‌هایتان آرام شود. این تمرینات به ما کمک می‌کند تمرکزمان روی فعالیت‌های روزانه‌مان بیش‌تر شود.

فاز سوم

در این فاز ما آماده هستیم! خندیدن مانند یک کودک بازیگوش بدون هیچ دلیلی هدف اصلی این فاز است. برای رسیدن به این هدف روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود. انواع مختلف خنده در این فاز شامل این موارد است:

خنده از ته دل:

دست‌ها را بالا ببرید، به آسمان اشاره کنید، سرتان را کمی به عقب ببرید یا چانه را بالا بیاورید. از ته دل بخندید. خنده‌تان را طوری هدایت کنیدکه از اعماق دل‌تان باشد. هر وقت لازم بود می‌توانید دست‌ها را پایین بیاورید.

خنده تقلیدی

صدای کسی را تقلید کنید که فکر می‌کنید بامزه است، مثلا یک سلبریتی.

داستان ناراحت‌کننده

یک رخداد ناراحت‌کننده را به یاد بیاورید و آن را بازگو کنید، در پایان یا در حین آن از ناراحتی یا عصبانیت قاه قاه بخندید.

خنده خوانش‌پریشی:

دست‌ها را به آرامی به دو طرف تاب بدهید و بخوانید: هو هو ها ها ها. این کار هر دو نیمکره‌ی مغز را درگیر می‌کند.

خنده بی‌صدا، یا خنده‌ی صامت

خنده از طریق بینی که بی صدا ولی بسیار شعف انگیز است می تواند به سرعت استرس را دفع کند.

خنده شادمانی

هر رخداد کوچکی را که ارزش شادمانی دارد با گروهی از آدم‌ها به اشتراک بگذارید و خنده سرخوشانه را آغاز کنید.

خنده احمقانه:

این نوع خنده به ما کمک می‌کند محدودیت‌های شخصی‌مان و تشویش ناشی از رفتار احمقانه و احمق دیده شدن را بشناسیم و با آن رو به رو شویم. مانند کودکی‌تان رفتار کنید و ببینید آیا برایتان لذتبخش و آرامش‌دهنده است یا نه. چیزهای پوچ، خنده‌دار، و غیرقابل باور را کشف کنید.

خنده نوسانی

این یکی خیلی جالب است. همه‌ی اعضای گروه ۲ قدم به عقب بردارند و یک دایره‌ی بزرگ تشکیل دهند. با علامت فرد مجری افراد با یک صدای طولانی اِ اِ اِاِاِاِ جلو بیایند و هم‌زمان دست‌‌هایشان را بالا ببرند و بزنند زیر خنده. بعد از تمام شدن خنده، به جای خود برگردند. بار دوم با صدای اُ – اُاُاُاُ جلو بیایند و زیر خنده بزنند.

این‌ها تنها تعدادی از تمرینات خنده درمانی است. لازم نیست فقط به این روش‌ها پابیند باشید، بلکه می‌توانید خودتان راه‌هایی برای انفجار خنده پیدا کنید. استرس را با خنده پشت سر بگذارید.

The post رفع استرس با روش خنده درمانی appeared first on آلامتو.

Share This:

رفع استرس با روش خنده درمانی

مطالب مرتبط:


پیمایش نوشته


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *