به نقل از world01

Weight Loss-Weight Gain Cycle

Weight Loss-Weight Gain Cycle

رسیدن به وزن ایده آل سخت است اما ممکن است بعد از رسیدن به وزن ایده آل خود برای نگه داشتن این وزن دچار مشکلاتی شوید اگر نمیخواهید وزن ایده آل خودتان را از دست بدهید به توصیه های این مقاله توجه کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ از اینکه با یک برنامه غذایی و ورزشی وزن کم کنید و سپس همان وزن را دوباره برگردانید خسته شده اید؟ راه های زیادی برای جلوگیری از این نوسان وزن وجود دارد و شاید علاقه مند باشید که از این نکات استفاده کنید. تحقیقات نشان داده خانم هایی که مرتب نوسان وزن را تجربه می کنند سرعت سوخت و ساز بدنشان کاهش می یابد که باعث می شود در آینده بیشتر در معرض اضافه شدن وزن قرار بگیرند.

پس چگونه می توانیم جلوی این نوسان را بگیرید؟ بسیار ساده! کافی است برخی از این نکات سبک زندگی ساده را به کار ببرید تا بتوانید به راحتی جلوی چرخه ای که در آن گیر افتاده اید را بگیرید.

۱٫ آب بنوشید:

قبل از اینکه وارد هوس غذایی اواسط روز شوید، سعی کنید یک لیوان آب بنوشید. بیشتر مواقع بدنتان در واقع تشنه است اما مغز طوری به شما نشان می دهد که گویا گرسنه هستید. اگر شکمتان ۱۵ دقیقه پس از نوشیدن آب همچنان به غریدن ادامه داد، یک میان وعده ی سالم میل کنید.

۲٫ از یک دفترچه یادداشت غذایی استفاده کنید:

دنبال کردن غذاها، یکی از بهترین روش هایی است که می توانید بفهمید در طول روز چه چیزهایی می خورید. با داشتن چنین دفترچه ای می دانید غذایی که در حال حاضر پیش رو دارید حق شماست یا خیر.

۳٫ بازنگری قهوه و چای:

اگر از افرادی هستید که صبح را با قهوه یا چای شروع می کنید، ممکن است با کمی دقت متوجه مقدار زیادی شکر شوید ( و حتی خامه در قهوه ). بهتر است مواظب مقدار قندی که به فنجان صبحگاهی خود اضافه می کنید باشید و همچنین آنها را با غذایی مناسب ترکیب کنید ( نه شیرینی و دونات ).

۴٫ هرگز پایین تر از ۱۲۰۰ کالری نروید:

اگر در طول روز به اندازه کافی انرژی دریافت نکرده باشید، بدنتان ممکن است به حالت قحطی برود. در چنین شرایطی بدن سوخت و ساز خود را بسیار کند می کند. دریافت کافی کالری برای کاهش وزن ضروری است.

۵٫ غذای خود را با سالاد شروع کنید:

قبل از اینکه غذای اصلی را برای خود سرو کنید، سالادی سالم میل کنید. با این کار معده خود را با سبزیجات مقوی پر کرده اید و دیگر وسوسه نمی شوید بیش از حد غذا بخورید.

۶٫ پروتئین مهم است:

مطمئن شوید ۱۵ تا ۳۰ درصد از کالری روزانه تان را پروتئین های بدون چربی تشکیل می دهند. دریافت چربی و کربوهیدرات به همراه هر وعده مهم است اما پروتئین می تواند اشتهایتان را تنظیم کند، برایتان عضله بسازد و در طول هضم بیشتر از دیگر درشت مغذی ها کالری بسوزاند.

۷٫ هر روز ۱۰٫۰۰۰ گام بردارید:

هر روز باید حدود ۱۰٫۰۰۰ تا ۱۵٫۰۰۰ گام بردارید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و مهم نیست شما کدام را انتخاب می کنید ( قدم زدن، دویدن، بالا رفتن از پله ها و … ). تنها چیزی که مهم است، داشتن این مقدار فعالیت است.

The post راه های توقف روند افزایش یا کاهش وزن appeared first on آلامتو.

Share This:

راه های توقف روند افزایش یا کاهش وزن

مطالب مرتبط:


پیمایش نوشته


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *